{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  ENDELIG nye parkeringsregler
  • #1   3. mar 2014 hvis du er i bil er det rart med de nye regler. Men på MC synes jeg ikke..
    Vi må ikke holde på fortovet mere, skal bruge bil båse, og der står intet om hvad vi så gør angående p-skive eller p-billet? Synes ikke vi kan holde lige så frit mere smiley


  • #2   3. mar 2014 Tobias H,

    Du har aldrig måtte stille din MC på fortovet, så hvordan kan de nye reglerne gøre værre end tidligere?


  • #3   3. mar 2014 nogen der kan smide et link... kan sku ikke finde det??

  • #5   3. mar 2014 hva tobias, inden du skiver synes jeg at du skulle prøve at gøre hvad der står i mit indlæg, INGEN SKIVE ELLER P- BILLET
    samt er der nu ens regler i hele danmark så du skal ikke ind på, jeg ved ikke hvor mange kommuner´s hjemme sider, for at tjekke deres p regler


  • #6   3. mar 2014 Det ved jeg godt, det er kommunens egen bekendtgørelse som tillader det. Men som udgangspunktet er i Dk må man jo ikke holde på fortovet. Enligt færdselsloven.

  • #7   3. mar 2014 jeg gik på face book og skrev motorcy........ så kom den

  • #8   3. mar 2014 lad os nu alle IKKE starte med alt der om fortov/ ikke fortov, denne diskussion har været oppe her 1000 gange.
    Dette her er de nye regler som gør det helt klart med hensyn til fortov, samt står der (meget vigtigt) at man ikke kan forringe reglerne men godt lempe dem


  • #9   3. mar 2014 ØØh Jan - INDEN DU så punker folk for det ene og det andet - så var det måske en - ret god ide - at komme med AL info i dit indlæg HER.

    Du skrev:

    "Hej alle.
    prøv at gå ind på motorcyklisternes talerør (på face book)
    og husk også at tjekke henvisningen til en FDM side, endelig nogle regler der til at forstå, det ka da ikke være danske politikere
    der omsider har taget hjernen med på " arbejde"

    Der er INTET link til noget som helst andet - og der står (HER) nada om P-skive eller billet.

    Forventer du seriøst at folk gider sidde og Google FB / Motorcyklisternes talerør..???


  • #10   3. mar 2014 Jan,

    Jeg har ikke set dit link da jeg ikke er på Facebook. og jeg har ikke startet noget, bare et simpelt spørgsmål hvordan reglerne bliver dårligere for noget man fra starten ikke må, med mindre den enkle kommunen har lavet en egen sær regel i sin lokale bekendtgørelse.


  • #11   3. mar 2014 vt1100
    først må DU MEGET undskylde at jeg er computermongol så dette med henvisninger
    er ikke min stærke side , jeg ka ikke lade være med at tænke på om det samme gælder for dig, hvis du ikke selv kan finde det; eller er for doven. Jeg har ikke oprettet denne tråd for at fornærme dig eller andre, MEN FOR AT PRØVE AT HJÆLPE MINE MED MC´R


  • #12   3. mar 2014 til hans
    Nu er reglerne i hele dk at man ikke må parkere på fortov inden for bebygget område.
    Der står inde på FDM´s side at kommunerne godt for eksempel kan tillade fortovs parkering alligevel, men ikke kan forringe reglerne som sådan.


  • #14   3. mar 2014 Regler-


    profilbillede
  • #15   3. mar 2014 tak for hjælpen Thomas P
    rart med et hjælpsomt menneske, uden at det var nødvendigt for dig, at punke mig
    PS. henvisningen til FDM er på ami satat olsens indlæg


  • #16   3. mar 2014 Og her er henvisningen til fdm.
    http://fdm.dk/parkering/parkeringsregler-din-kommune


  • #17   3. mar 2014 Nu må i sku stoppe; (ronni) et gammelt fjols som mig ka sku da ikke følge med indlægne

  • #18   3. mar 2014 Men det ser vist ud til at der bliver det samme ævl om p-billet og p-skive osv.
    Det virker ikke som om det er helt gennemtænkt og så kan jeg ikke finde noget lovtekst på det.


  • #19   3. mar 2014 Jan,

    Jeg kender godt parkeringsreglerne i dk. Arbejder som parkeringsvagt i kommunale regi. Fortsat god dag.


  • #20   3. mar 2014 Præcis det som Thomas P skriver, er det jeg mener!

    og det med fortov vidste jeg ikke. Har ofte parkeret der. Altså på store pladser inde i byen, og set andre gøre det. Så troede at dette bare var lovligt, og at en mc måtte parkeres lidt som en cykel.


  • #21   3. mar 2014 hans: i lige måde

  • #22   3. mar 2014 Hans er du ikke P-vagt?

  • #23   3. mar 2014 Allan,

    Jo det er jeg..


  • #24   3. mar 2014 hans: kan du så bekræfte at man ikke skal løse p-billet, du må jo om nogen vide det skulle man mene, også det med p-skive

  • #25   3. mar 2014 Jan,

    En lovgivning som er lavet som jeg ved er ikke helt på plads endnu, jeg kan ikke hjælpe jer at besvare dette. Når alt er på plads og gælder kbh eller generel dansk lovgivning vil jeg gerne være behjælplig så man førstår de nye regler, men lige nu kan jeg ikke besvare den nye lovgivning.


  • #26   3. mar 2014 Det giver ingen mening med p-billet til en mc, ska du så have en bøde når nogen stjæler den ? ej heller p-skive, når så en eller anden retard kommer og drejer på pilen, ska du så også ha en bøde ? Disse regler gælder ikke for motorcykler og kommer aldrig til det.

  • #27   3. mar 2014 Og husk at fylde så lidt som muligt. smiley


    profilbillede
  • #28   3. mar 2014 jan L:

    Naaa - tror næppe jeg er IT-mongol - men det er egentlig også lettere irrelevant.

    Grunden til min "protest" - var at du føler det nødvendigt at punke en bruger - for ikke at kende info - som IKKE er tilgængelig i DIT indlæg.

    Det er i min verden et selvmål af format..!!

    - i øvrigt er der jo tydeligvis flere brugere i tråden som IKKE er på FB - skal de så ikke hjælpes af dig..???



  • Johan F
    Johan F Tilmeldt:
    apr 2009

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 13
    #29   3. mar 2014 Betyder dette at vi nu må holde i p-båse for biler i København?

  • #30   3. mar 2014 Johan F,

    Nej det må du ikke. Selv med den nye lovgivning på specifikke områder tror jeg næppe København tillader det når man har problem nok at få - pladser til bilerne.


  • Johan F
    Johan F Tilmeldt:
    apr 2009

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 13
    #31   3. mar 2014 Det forstår jeg bare ikke. Der står jo netop at det er tilladt og kommunerne ikke må ændre på reglerne til det værre - kun gøre dem lempeligere.

    Men det skulle ikke undre mig, hvis de alligevel får det gjort.


  • #32   3. mar 2014 Være enkelt kommune kan jo stadigt lave en lokal bekendtgørelse, kan kun afvente og se.

  • #33   3. mar 2014 Det bliver som det hele tiden har været, fuckin forvirrende.

  • #34   3. mar 2014 Kommuner kan godt dispensere for fortovsparkering. Se fx Kolding kommunes hjemmeside, de har flere steder tilladt helt eller delvis fortovsparkering. Mc skal holde i p-båse, dog er de fritaget for p-skive. Ikke alle kommuner er klar med de nye regler, fx arbejder Vejle kommune lige nu på at udforme de nye regler

  • #35   3. mar 2014 Da de ny regler i Kolding trådte i kraft sidste gang, da fik jeg en P bøde på 1ste dagen, selv om jeg troede jeg parkerede iflg de ny regler, der stod på bøden hvad jeg lavede forkert, og det kunne jeg så godt se, det var bare ikke logisk.

  • #36   3. mar 2014 https://www.retsinformation.dk/Forms/R0710.aspx?id=158005

    Tjek afsnittet om standsning og parkering. Det er forholdsvis simpelt - det tager nok 5-10 minutter lige og læse igennem.

    Stk. 3. Standsning eller parkering må ikke ske på cykelsti, gangsti eller fortov. Tilsvarende gælder for midterrabat, helleanlæg og lignende. Køretøj, hvis tilladte totalvægt ikke overstiger 3,5 t, kan dog, medmindre andet bestemmes i en lokal bekendtgørelse, standses eller parkeres med en del af køretøjet på fortov, såfremt dette ikke er til fare eller ulempe for færdslen på fortovet. 1. pkt. gælder ikke cykler og tohjulede knallerter.

    Altså; du må ikke parkere på fortovet.

    Angående parkering ved båse står der følgende i bekendtgørelsen om vejafmærkning

    "Såfremt en køretøjstype, fx bus, taxi, lastbil eller motorcykel, angives med tekst eller symbol, må standsning og parkering kun foretages af denne køretøjstype.
    Er parkeringsbåsen forsynet med V 23 Invalidesymbol, angiver dette, at den kun må benyttes til standsning og parkering af køretøjer, der er forsynet med en i medfør af færdselslovens § 88 a udstedt tilladelse."

    Altså, hvis det er angivet at parkeringen er forbeholdt biler, taxaer, lastbiler osv. må du ikke parkere der med din motorcykel.

    Hvis du overholder de love som der nu er er der ikke belæg for at give dig en bøde.


  • #37   6. mar 2014 #36 læg mærke til at der er senere ændringer til linket på retsinformation. De seneste ændringer per 1/3 er https://www.retsinformation.dk/Forms/R0710.aspx?id=161900

    Københavns kommune har opdateret deres bekendtgørelse. Tidligere var motorcykler fritaget for at betale for parkering i det centrale københavn - Det er de ikke mere ...(Lad os håbe det er en forglemmelse - i den nye er det kun handicappede der slipper for betaling)

    2011: (link fjernet)
    2014: (link fjernet)

    Men det er jo heller ikke nyt at vi ikke må parkere på fortovet i københavn. Men p-vagterne har bare fået vejledninge at de ikke skulle skrive bøder for såfremt mc'en ikke var i vejen.... Så indtil p vagterne får nye instrukser så kan vi vel ikke gøre andet end at parkere som vi plejer - og evt i almindelige båse til biler såfremt de ikke er skiltet med "kun for biler, busser, eller lign"

    Det eneste fornuftige at gøre vil være at kommunen i deres bekendtgørelse tillod motorcykler at parkeres på fortove ligesom knallerter og cykler.


  • #38   7. mar 2014 Jeg syntes nu at det med MC parkering er en stor forvirring, så jeg parkerer der hvor jeg nu syntes at jeg vil genere mindst, og jeg har aldrig fået en P bøde.
    Sidste år ( 2013 ) var jeg til undersøgelse på Vejle Sygehus, her skal man jo parkere sin MC sammen med 100 andre cykler mm. det ville jeg godt nok ikke, så jeg Parkerede henne i gavlen ved hovedindgangen, her kom så P vagten forbi, og han sagde at jeg skulle holde der henne hos cyklerne, jeg sagde til ham, at jeg hellere vil ha' en P bøde end få min MC skrammet af en væltet cykel, man får jo ikke lavet ret meget på sin MC hvad en P bøde koster, hermed fik jeg et stort smil ( jo de kan godt ) og så gik han igen.
    FACEBOOK nej tak jeg er også en af dem der ikke vil spilde tiden på FACEBOOK
    Hej med jer og pas nu på jer selv og hinanden.


Kommentér på:
ENDELIG nye parkeringsregler

Annonce